Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Bekijk het product dus gerust zoals u in winkel zou doen. Haal een camera bijvoorbeeld uit de doos en bekijk hem van alle kanten, en maak desnoods een paar foto's (niet meer dan 10).

Hierna heeft u 5 dagen de tijd om het product terug te sturen. Uiteraard dient dit in originele staat en verpakking te gebeuren, inclusief alle accessoires. 

U krijgt dan het volledige orderbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via UWEMAIL@uwwinkel.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg, en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Software mag uitsluitend geretourneerd worden met de kunststof verzegeling nog om de verpakking heen.

Wilt u een product naar ons retour zenden binnen de afkoelingsperiode? Gebruik daar ons contactformulier voor en kies als onderwerp 'klantenservice'.

Wil u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met webshop@foto-groep.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

DOA - Dead On Arrival

Indien uw product bij binnenkomst defect blijkt te zijn, kunt u het toestel als DOA (Dead On Arrival) aanmelden. Als uw melding geaccepteerd wordt, zal per ommegaande, na ontvangst van uw DOA, in overleg met u een nieuw product verstuurd worden, indien deze uit voorraad leverbaar is.

Na ontdekking van een defect heeft u een redelijke termijn om het defect te melden. Deze meldingstermijn is maximaal 48 uur.

Wilt u een product aanmelden als DOA? Gebruik daar ons contactformulier voor en kies als onderwerp 'klantenservice'.